Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

کد جست و جوی گوگل

کدام مرورگر وب سريع ‌تر است

مثلث

ریاضی و کامپیوتر - فناوری اطلاعات - علوم پایه

کدام مرورگر وب سريع ‌تر است

زمان آغاز به کار در اولين اجرا؛ برنده کروم:مرورگر گوگل کروم اغلب در اين تست رتبه  اول را به دست مي آورد چرا که سرعت اولين اجراي آن فوق العاده بالاست. اينترنت اکسپلورر 10 هم شروع سريعي دارد و فايرفاکس با کمي اختلاف به دنبال آن حرکت مي کند. اپرا کمي کند است و در اين آزمايش از رقبا عقب افتاده است.

زمان بارگذاري چند تب؛ برنده کروم و اينترنت اکسپلورر:در اين آزمايش از 9 تب مختلف براي بارگذاري وب سايت ها استفاده شد و نتيجه به نفع اينترنت اکسپلورر و کروم بود. به گزارش lifehacker، فايرفاکس زير فشار 9 تب تسليم شد و حتي پويانمايي‌هاي واسط کاربري آن نيز متوقف شد. بعد از 20 ثانيه سرانجام تمام تب ها بارگذاري شد و مرورگر به وضعيت طبيعي خود برگشت. به نظر مي رسد که گروه موزيلا اين بار تغييرات چندان جالبي در اين زمينه اعمال نکرده  که مرورگر تا اين حد کند شده است.

بارگذاري لينک؛ برنده کروم:طبق معمول کروم در بارگذاري وب سايت با استفاده از نوار آدرس، بهترين است و اين به دليل وجود قابليت قدرتمند پيش رندرينگ است. با اين حال مرورگرهاي فايرفاکس و اينترنت اکسپلورر هم سرعت خوبي داشتند. بنابراين مي توان نتيجه گرفت که اگر از يک صفحه براي مرور صفحات وب استفاده کنيد، سرعت مرورگرهاي مختلف خوب است. البته به جز اپرا که بيش از يک ثانيه نسبت به رقباي خود عقب افتاده بود.

ري استور کردن براي اولين بار؛ برنده کروم:اين تست در اصل براي ارزيابي قابليت on demand tab loading در فايرفاکس يا به عبارت ديگر بارگذاري تب در زمان دلخواه در نظر گرفته شده است اما به نظر مي رسد که وقتي مرورگر را براي اولين بار و حتي براي چندمين بار اجرا مي کنيم، اين قابليت فايرفاکس به درستي کار نمي کند. به هر حال در حالت هاي مختلف تست را انجام داديم و متوجه شديم که فايرفاکس از اين قابليت خود چندان بهره اي نمي برد.به گزارش zoomit ، گروه کروم به خوبي کار خود را انجام داده اند به طوري که بوت شدن مرورگر چه با يک تب و چه با 9 تب، بسيار سريع است. تقريباً به محض باز شدن پنجره  کروم، مي توان از آن استفاده کرد ولي فايرفاکس کمي عقب مي ماند و باز هم اپرا مدتي ما را منتظر گذاشت.

اجراي جاوا اسکريپت؛ برنده کروم:نمي دانيم بنچمارک اجراي جاوااسکريپت در ارزيابي يک مرورگر مفيد است يا خير، اما بيشتر سازندگان چنين بنچمارک هايي ادعا مي کنند که تست آن ها نتايجي شبيه دنياي واقعي ارائه مي کند. به هر حال براي کامل کردن مقاله نتايج اين بنچمارک را نيز لحاظ کرديم. طبق معمول کروم است که اختلاف فاحشي با بقيه دارد. البته زياد روي نتايج اين تست حساب باز نکنيد چرا که بقيه تست هاي انجام شده، شباهت بيشتري به کاربردهاي روزانه  ما دارد.

استفاده از حافظه با 9 تب باز؛برنده فايرفاکس:مانند هميشه مديريت حافظه در مرورگر فايرفاکس به خوبي بهينه شده است. درست برعکس آن کروم است که مي خواهد به ارقام نجومي نزديک شود.

استفاده از حافظه با 9 تب باز و 5 اکستنشن؛ برنده موزيلا فايرفاکس:با استفاده از اکستنشن ها، مقدار حافظه اي که مرورگر استفاده مي کند افزايش خواهد يافت. مرورگر موزيلا نسبت به 2رقيب ديگر يعني کروم و اپرا کمتر از حافظه استفاده مي کند و باز هم برنده است. کروم هم با اضافه شدن اکستنشن ها مقدار رم مورد استفاده را به شدت افزايش مي دهد و باز هم آخرين رتبه را به دست آورده است.

برنده نهايي:کاملاً مشخص است که برنده  نهايي کدام است. البته نام برنده را ذکر نمي کنيم تا خودتان با توجه به کاري که اغلب توسط مرورگر انجام مي دهيد، تصميم بگيريد. هر کاربر اولويت هاي خاص خودش را دارد و با توجه به نزديکي نتايج در بسياري از تست ها، بهتر است با توجه به نيازها تصميم بگيريم که کدام تست ها مهم تر بوده و برنده کدام است.به عنوان مثال کاربري که رايانه خود را هيچ وقت خاموش نمي کند، بهتر است تست زمان اجراي مرورگر براي اولين بار را در نظر نگيرد. مثال ديگر سخت افزاري با 12 گيگابايت حافظه  رم است، تست مديريت حافظه درباره چنين سيستمي چندان با اهميت نيست و درست برعکس آن، کسي که از رايانه اي با 512 مگابايت رم استفاده مي کند، بهتر است تست حافظه را مهم تر تلقي کند.در نهايت سرعت و توان مرورگر تنها عامل مهم در انتخاب آن نيست، برخي مرورگرها امکانات خاصي دارد که ممکن است براي کاربر بسيار با اهميت باشد. لذا قابليت هاي مرورگرها و به ويژه امکانات اضافه شده در آخرين نسخه  هر يک را بررسي کنيد. براي ديدن آخرين تغييرات اغلب مي توان به وب سايت سازنده مراجعه و فهرست تغييرات يا changelog را جست وجو کرد. در نهايت بهترين مرورگر با در نظر گرفتن تمام شاخص هاي گفته شده، انتخاب مي شود.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی)